söndag 4 september 2011

Första veckoslutet...

nu är vårt första veckoslut på Lönntorp historia och på söndagen regnade det inte. Ännu har vi inte sängar och madrasser så att vi skulle kunna övernatta, men det är ju faktiskt inte så långt hemifrån. Både på lördag och söndag for vi hemifrån på morgonen och drack morgonkaffe på Lönntorp. Vi hade pojkarna med oss och flickorna kom på lördagen på mat och for sedan på egna program.
Då vi blev intresserade av Lönntorp, var det inte enbart entusiasm vi möttes av då vi bollade tanken på att köpa stället. Trots olika tveksamma röster trodde vi på Lönntorp och dess potential - vi trodde att det inte krävs så stora ansträngningar för att få fram skönheten på Lönntorp. Det mesta var ju igenvuxet förra året, men man kunde se vad det kan bli.
Under det gångna veckoslutet jobbade Marina fortfarande en hel del inomhus - bl.a. slipade hon norra kammarens tak och ställde i ordning diverse måltider. Jag sysselsatte mig i första hand med att gallra småträd och jag tycker det märks redan. Här ett exempel på hur det såg ut förra året i augusti:


augusti 2010

Motsvarande utsikt idag, september 2011

september 2011

Det känns nog i hela kroppen att man varit kroppsligt aktiv två dagar i sträck - vi skall se hur det går imorgon då jag skall ta mig ur sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar