lördag 3 september 2011

Nu har vi då börjat...

...jaha, då har man varit på Lönntorp några gånger. Det känns mycket lyxigt och bekvämt att ha bara 25 min. hemifrån till Lönntorp. Tillsvidare har det varit så att varje gång vi sagt att vi skall fara till torpet, så har det börjat regna. Det har som tur var inte varit ihållande regn, men terrängen har ändå alltid varit våt när vi har varit där.
Inomhus har Marina lyckats med att få det hela att kännas som vårt torp, fast vi inte gjort något åt själva huset ännu. De gamla köksskåpen åkte ut och en nylagad arbetsbänk på bockar sattes tillfälligt in i köket. Nu är vi i valet och kvalet om vi skall göra något åt ytorna inomhus eller inte. Skall vi göra något, så betyder det att vi inte skall börja inreda förrän ytorna är åtgärdade, så därför är huset ännu ganska tomt. Vi får väl se de närmaste dagarna eller väckorna hur vi gör.
Utomhus har jag röjt endel sly och så har jag fällt ett hundratal träd; 1 -10 cm tjocka. Utsikten mot havet har förbättrats avsevärt och det känns belönande att se resultat med det samma. - Jo, jag vet det kommer också de ögonblick då man gör en hel massa, men ingenting märks.
Jag försökte också hitta råstenarna idag, men det var inte så lyckat ännu.

Jag skall här i marginalen försöka börja lista de fåglar vi ser på Lönntorp - många blir nog säkert obokförda p.g.a. att jag inte känner igen dem, men jag tänker försöka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar