måndag 12 mars 2012

Den som spar...

...den har!
Det är snart 8 år sedan min kusin slängde ut en Högfors Siro-Maija i smaband med sin basturenovering. När han frågade mig om jag var intresserad av den så hade jag, precis som gällande båtar, inte mage att låta den gå ett osäkert öde tillmötes så jag tog hand om den.

Högfors Siro-Maija

Från och till har vi haft olika ideer vad vi skall göra med den, men nu kanske vi har hittat dess plats. Om vi förverkligar idéen om en kombinerad ved/elspis under kåpan i köket så kanske denna skulle vara ett alternativ. Det krävs lite restaurering, men i grund och botten borde den vara OK.
Siro-Maija är inte en gjutjärnsspis, så man kan inte restaurera den som en sådan, men för den som har en gjutjärnsspis som skall restaureras så kan man bekanta sig med hur man gör  HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar