lördag 17 mars 2012

Fynd...

Man hör trutarna "skälla" och spillkråkan kom och hälsade på, men ännu är det bara små ytor som är snöfria. Att ta sig till bryggan var ett ganska mödosamt projekt, så man får ty sig till byggnaderna ännu. Jag tänkte mig att jag kan ta en liten titt i det som idag är bastu-verkstad-lider.

lite småstökigt kanske?

En del är sånt' som fanns på Lönntorp och endel är sånt' som vi har hämtat dit. Efter att ha stökat igenom grejerna i verkstan' så tittade jag upp på mellantaket ovanför bastun och vad hittade jag där? En vävstol - men ännu återstår att se om den är komplett.

en vävstol

Om man går vidare till vedlidret så kan man oxo fynda. Där hänger t.ex. en cykel i taket.


cykel i taket

Det finns nog redan två yngre herrar som har kastat en del blickar på underverket!
Det som fångade pappas uppmärksamhet mera var en pertoleumvärmare av märket Aladdin.
Bara det blir lite torrare och varmare så kan vi ta ut den och se om den fortfarande går att använda.

Aladdin värmare

Tja, mera blev det inte denna gång, men jag hoppas vi snart kan börja säga adjö till snön och hälsa gräset välkommen åter...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar