måndag 25 mars 2013

Ett litet skärgårds-skådespel...

Jag har visst tidigare nämnt att jag från min tid som båtbyggare på Kråkö kom ihåg att det skulle ha funnits tre havsörnar vid Haikofjärden på den tiden.
I dag då jag var på en snabbvisit på Lönntorp efter jobbet, så kunde jag bara konstatera att allt såg ut som förut och var redan på väg bort - då blev det ett himla liv ute på isen.
Kråkorna kraxade och trutarna skällde allt vad dom orkade.
Då var det helt enkelt bara att ta sig ut på bryggan för att se vad det är som är på gång.


Det första jag såg, var en havsörn som redan satt på isen och en som höll på att landa.


Efter några sekunde såg jag uppe till vänster då äntligen örn nummer tre som närmade sig. Bilden är lite otydlig, så det är svårt att urskilja, men på isen sitter till vänster en havsörn sedan kommer ett litet pärlband med "små" trutar. På höger sida har vi en havsörn och till höger om den en trut som sträcker ut sig i sin fulla bredd.


Till sist satt alla tre på isen och delade med trutarna broderligt på fiskresterna som någon fiskare lämnat efter sig.
Det var allt för denna gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar