söndag 28 april 2013

Postbackens talko...


Sedan i våras är jag styrelsemedlem i garantiföreningen för Postbacken. Det satsas ganska friskt på backen just nu. Den skall få det lyft som den är värd - den är ändå ganska genuin i sitt slag.
Förutom att det är en vacker kulle från en svunnen tid, så ordnas där teater, konserter, tidsresor och hantverkstillställningar av varierande slag.

Jag kommer säkert nu och då att uppmärksamma Postbacken i min blogg i och med att det i allra högsta grad handlar om byggnadsvård och traditioner.

På lördagen hade vi talko och då krattades det, samlades gammalt bråte, anlades en ny väg och smedjan städades upp. Här kommer några impressioner...

talkofolk i farten...

det krattades och smedjan städades upp...

Lina Sandströms stuga

Halmmuseet

Eva-mosters stuga

Fanny Ingelins stuga

Lindnäs


Visst är det en stor tillgång att ha bönder i styrelsen. Det är så mycket som blir lättare när man har lite större redskap.

Just det! Tranor - jag såg mina första tranor för i år. Tydligen steg det varm luft ovanför Postbacken eftersom dom kretsade runt-runt och steg uppåt...

Om du vill veta mera om Postbacken så finns det en länk till hemsidan här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar