onsdag 12 juni 2013

Liv i naturen...

Förutom att man ser vitsvanshjorten i skogen, änderna i vassen och fiskmåsarna vid havet, så finns det en hel massa små varelser att titta på över allt - och då menar jag inte myggor. Det har för övrigt varit ett ganska myggrikt år tillsvidare.

Jag skall här sätta upp några bilder på olika små varelser som vi delar utrymme med här på Lönntorp.

Jag kan börja under bryggan - nu, då den leker är storspiggshanen faktiskt en av våra fagrare fiskar tycker jag.

Storspiggshane då den leker

Jag antar att detta kan vara spiggyngel

detta kan nog mycket väl vara årets "skörd"

trollslända på syrenblomma

humla på fel sida om glasrutan...

Det finns en massa intressanta ställen för fåglar att bygga bo på. Dessa små varelser hittade jag inne i bastuväggen - bakom en liten kloss som sitter löst.


...ja, jag gissade väl det - ni såg direkt att det är blåmesungar, men eftersom bilden inte har ljud så hör ni inte det otroliga som jag fick uppleva. Dom sjöng faktiskt unisont "en sjöman älskar havets våg..."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar