onsdag 31 juli 2013

Juli-impressioner...

...det blir inte mycket skrivet i bloggen under sommaren - det var precis lika förra sommaren. Det beror helt enkelt på att man under sommaren upplever, samlar intryck och försöker åstadkomma något...

Detta blir igen en liten samling olika intryck från omgivningen.

Jag skall ändå börja med en liten utmaning - en bild som det finns ett inbyggt fel i. Vad felet är får du reda på i slutet av inlägget, om det inte klarnar genast.

spegelblankt!

Bilden är tagen en tidig morgon, då jag gick till bryggan efter att jag matat våra små kattungar. Då vi kom hem från Legoland så tyckte vi att ungarna hade vuxit en hel del.


...allting är ju relativt förståss!

på baktassarna att döma är det helt uppenbart frågan om syskon...

När vi höll på med något utanför vedlidret upptäckte vi plötsligt en liten ingång av något slag under en granrot - speciellt hög är ingången inte.


Genom att lysa upp grytet fick vi inte någon bättre bild av hur djupt ner det går.


Det var först när jag fiskade upp mitt 8-meters måttband ur fickan och prövade sticka in det i hålan, som vi insåg att det är en ganska lång gång det är frågan om:


Det att det inte blev mera än 770 cm, beror på att det inte gick att dra ut mera band ur rullen - det skulle nämligen ha gått att skuffa in längre...

I slutet av månaden kunde vi oxo börja använda Bustern igen, eftersom vår vän sädesärlan hade lyckats få sina ungar att flyga ur boet. Länge har dom dock uppehållit sig i närheten av bryggändan.


Nu skall vi ännu ta ett snabbsvep över några naturens gåvor:

årets första skörd 10.7.

Samma dag blev det oxo årets första blåbärspaj.

egna blåbär

egen potatis...

abborrar före...

...och efter att de varit i röken.

Nu skall jag återkomma till bilden som fanns i början av inlägget - jag har oxo en lite vidare variant av bilden:


Tadaa!

Jag återkommer med lite mera projektbetonat senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar