torsdag 24 april 2014

Avkoppling...

Utöver att våren förstås lockar till en massa aktiviteter, så måsten man nog oxo passa på att koppla av. Det var kanske speciellt en familjemedlem som njöt gränslöst - det var Frida:

middagen är serverad..

Vi föredrog något annat till middag.


Då jag i höstas packade undan grillen så såg brännarna nog bedrövliga ut - dom var ställvis sönderrostade. Nu i våras sökte jag reservbrännare, som jag kom ihåg att jag sett någonstans. I de stora järnaffärerna så var det nog bara ny grill som gällde - inga reservdelar här inte utan bara nya fina grillar, den ena dyrare och större än den andra. I Borgå har vi dock den turen att vi har ett varuhus som heter Mikrokulma - det som inte finns där det behöver man inte. Nu har grillen tre nya gjutjärnsbrännare och den är som ny! Grillsäsongen är därmed oxo inledd...

Det som var lite speciellt denna påsk var oxo det att barnen ville vara tillsammans i stan' och titta på film på kvällarna och komma och äta till Lönntorp på dagarna vilket betydde att vi hade tre kvällar barnfritt medan barnen i stan' hade tre kvällar föräldrafritt. Det var ju nu då oxo påsk, så helt vanliga barn kom det inte på besök alla gånger.


Här skall jag ännu sätta några bilder på vårtecken:

myrorna är i farten...
en sädesärla...
tidiga vitsippor...
visst är det härligt att sommaren är på kommande...
nu får vi börja njuta av dessa stunder igen...

2 kommentarer:

  1. valehtelijat.... hyi helvetti

    SvaraRadera
  2. Ovanstående kommentar kan verka aningen udda, vilket den oxo är. Den har inget med inlägget eller bloggen att göra och dessvärre kan jag, med tanke på tidpunkten då den inkommit, inte direkt påstå att den överraskade mig - den går helt i linje med skribentens öppenhet om sin identitet...
    Jag lever enligt principen att alltid hålla mig till sanningen så behöver jag inte komma ihåg vad jag sagt år vem - inte heller i egenskap av vem, så som anonymt t.ex. - det gör livet så mycket enklare...

    SvaraRadera